Foto: Linda Mickelsson/IKON

Syföreningar och stickcafé

"Jovisst, oftast är det handarbete och kaffe det handlar om, men också utflykter och andlig uppbyggelse - medlemmarna formar gemenskapen tillsammans."

”Syförening” kanske låter lite gammaldags, men gemenskaperna är kanske ännu viktigare idag, när så många människor är ensamma.

Jovisst, oftast är det handarbete och kaffe det handlar om, men också utflykter och andlig uppbyggelse. Och, det kanske man inte alltid tänker på, formerna och innehållet är inte för all tid orubbligt bestämt, utan medlemmarna formar gemenskapen tillsammans. Dessutom gör syföreningarna en stor insats genom att samla in pengar till diverse goda ändamål.

Vill ni veta mer? Ring nedan kontaktpersoner för respektive grupp. Det går också bra att ringa pastorsexpeditionen på telefon 0380-777 00.

Vill du vara med? Vi har plats för fler!

Malmbäcks kyrkliga syförening

Vi träffas varannan tisdag, jämna veckor, kl. 14.00 i Malmbäcks församlingshem.
Kontakt: Jennie Fyhr tel. 0380-777 28

Stickcafé med Norra Sandsjö kyrkliga syförening

Vi träffas varannan måndag, ojämna veckor, kl. 18.00 i Norra Sandsjö församlingshem.
Kontakt: Anna Svensson tel. 0380-777 35

Forserums kyrkliga syförening

Vi träffas varannan måndag, jämna veckor, kl. 14.00 i Forserums församlingshem.
Kontakt: Pernilla Sandberg tel. 0380-0380-777 33

Stickcaféet i Forserum

Vi träffas varannan tisdag, ojämna veckor, kl. 14.00, i Forserums församlingshem
Kontakt: Pernilla Sandberg tel. 0380-777 33

Stick- & pratcafé i Bringetofta

Alla är välkomna, du som stickar, syr, handarbetar eller bara vill prata en stund. Vi bjuder på fika.

Vi träffas i Bringetofta församlingshem, varannan onsdag, jämna veckor, kl. 18.00 till ca. kl. 19.30.

Alla - i alla åldrar - är välkomna! /Bringetofta församlingsråd